Tröttheten

Att vila är farligt. Jättefarligt. En blir så trött. Efter flera års fullt tempo så försöker jag att sakta ner, skala ner och prioritera. Pluggar halvfart den första halvan av terminen (vilket innebär ytterst lite plugg) och försöker lära mig att vila. Resultatet: jag är tröttare än någonsin. Hade storslagna planer för var jag skulle hinna göra nu när jag har så mycket tid, men ligger mest på soffan. Tittar på tv-serier och försöker att inte bli stressad. Ungefär en sak per dag orkar jag ta tag i, oavsett hur liten den saken är.

Idag har jag äntligen lite energi så gick en väldigt kort fotopromenad. Väldigt väldigt kort. Men fick några fina bilder i alla fall!

Nu när våren är på väg börjar jag planera för sommarens odlingar, jag drömmer om en balkong som är en oas och ett trädgårdsland. Där det finns plats och tid för att bara vara, för att hitta energi. Har gjort en storbeställning av fröer, så snart sätter det igång! Vilket är ditt bästa balkongodlingstips?

Utomhus lyckades jag hitta spår av våren, och definitivt spår av förra sommaren. Inomhus har jag planterat skott och planterat om de gamla krukväxterna, och så glada de blev! Lilla skottet i mitten är från vår garderobsblomma, den har stått och hängt i sin förra kruka och aldrig velat ta sig, lite ny jord och den är pigg igen. Förhoppningsvis orkar den växa till sig lite och bli en stor garderobsblomma.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar