Vegan på semestern

Avslutade aldrig min uppdatering angående min veganska provmånad. Men, kortfattad kan vi säga att månaden ändrade mina matvanor radikalt, men jag är inte vegan. Ibland festar jag loss med en halloumiburgare eller några gifflar. Det känns bra, jag har minskat mitt intag av animalier radikalt. Från att göra av med flera liter mjölk i veckan till att aldrig köpa komjölk. Rismjölk är min favorit bland alternativen, och det fungerar bra till det mesta!

Förra veckan var jag på Gotland, och där hade jag väldig tur med maten. Hittade två olika veganska burgare :)

På Hammer bar i Visby finns ett veganskt alternativ i menys, så gott!!


På Fiket i Burgsvik fanns en vegetarisk burgare på menyn, som visade sig vara vegansk om såsen togs bort. Även den mycket god!


På Holmhällar pensionat såg de lite oroliga ut när jag bad om sallad utan både fetaost och salami, men fick denna enorma tallrik. Mycket gott och jag blev helt klart mätt!


Annars åt vi mest på vårt lilla vandrarhem, grillade och gjorde egna grytor. Då är det ju fantastiskt lätt att göra det veganskt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar