Balansen

Förra veckan tränade jag massvis, igår tränade jag massvis. Och idag ska jag träna, men inte lika mycket som jag hade planerat. Jag skippar ett av två planerade pass. För jag har inte lust. Det är ett mål, och en vision, och det är därför jag skriver om det här på bloggen. Om träningen inte känns lustfylld är det inte min träning. Jag kommer aldrig bli sjukt stark och allmänt awesome om jag inte har kul på vägen.

Förra veckan inledde jag ett 6 veckor långt träningsprogram. I det ingår styrketräning måndag- fredag. Passet tar ca en timme att genomföra och är oftast ganska lagom jobbigt. Mitt ursprungsmål var att jag skulle se till att göra alla dessa pass, oavsett om jag har annan träning eller inte.

Det känns som om hela mitt liv kretsar kring träning nu, träning och roller derby. Det är kul, jag är pepp och jag märker resultat, jag har blivit starkare på banan.

Men också därför måste jag tillåta mig att pausa, skjuta upp träningspasset en dag och bara sitta i soffan, dricka kaffe och spela.

Okej, jag vet inte vart jag ville komma med det här inlägget, men kanske lite jobba på att bekräfta för mig själv att jag gör rätt, att jag prioriterar rätt och att vila är minst lika viktigt som träning. Balansen, alltid sträva efter en balans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar