Det långsamma livet

Eller pyssellivet kanske?

Snarare drömmen om pyssellivet.

Som alltid när jag får lite tid över så tänker jag storslagna planer om vad jag ska göra med all min tid. Eftersom jag inte har något jobb ska jag istället, träna, pyssla, baka, läsa och vara fantastiskt utvilad jämt och ständigt är tanken.

Alltså, TV-serier är ju livet. Netflix gör mig lycklig. Jag spenderar just nu mina dagar med Doctor Who. Och har väl börjat landa i att kunna ta det lugnt. Då blir det plötsligt så att lusten för att pyssla och läsa ökar, när jag inte planerar in det. När det bara blir spontant.

Att vara arbetslös för mig är nog lite som att vara tonåring. Jag läser sent in på natten och sover 14 timmar i sträck.

För några dagar sen pysslade jag ihop ett gäng kort i alla fall!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar